Al een paar jaar verzamelen ruim 20 sportieve reclame professionals zich om op een creatieve manier naar de Cannes Lions te gaan.

Het initiatief kreeg zelf een eigen naam en een groot aantal fans die het evenement trouw volgen.
De naam Media Bikers is daardoor geen onbekende binnen de sector.

En voor het eerst zal hun gehele tocht in realtime te volgen zijn dankzij onze tracking systemen.

 

Cannes Lions

De Cannes Lions zijn voor reclame professionals wat de Oscars voor de film wereld zijn.

Een keer per jaar komt het kruin van de internationale reclamewereld samen om de beste reclame (zowel online, offline als andere uitgaven) te nomineren voor een award.
En deze hoogmis brengt jaarlijks ruim 11.000 creatievelingen uit 90 landen op de been. 

De Belgische delegatie is trouwens een graag geziene gast op de Cannes Lions, want jaar na jaar slepen zij belangrijke ‘Lions’ in de wacht. 

 

Media Bikers

En een deel van deze delegatie probeert dus telkens op een creatieve en sportieve manier in Cannes te arriveren.

En de Media Bikers missen hun doel niet.

Ze vertrekken elk jaar in Grenoble en fietsen 474 km en 11.400 hoogtemeters over 6 cols waaronder een aantal buiten categorie.

Ruim 4 dagen later arriveren ze in Cannes om de Cannes Lions mee te volgen.

Volg de Media Bikers op Facebook >

 

Bekijk het ‘extra’ nieuwsbulletin van VTM

 

Medialaan

Media Bikers is een initiatief van Medialaan.
Deze communicatiegroep is bekend als het bedrijf achter o.a. VTM, Q-music en vele anderen.

Het is dankzij hun logistieke knowhow, organisatorisch talent en enthousiasme dat ze voor dit event zoveel reclame professionals op de been kunnen krijgen.

Bezoek de website van Medialaan >

 

Track and trace

Voor het eerst maakt de organisatie ook gebruik van tracking systemen voor de renners.
Want het was altijd koffiedik kijken wanneer o.a. de eerste renners zouden arriveren in het hotel. 

Maar dankzij het gebruiken van een GeoDynamics track and trace systeem komt daar nu verandering in.

De kopmannen van elke groep krijgen elk zo een tracking toestel mee waardoor de organisatie hen in realtime kan volgen.

Zijn er problemen of pech onderweg, dan hoeft niemand zich overigens zorgen te maken dat de organisatie hen niet zal vinden.

Volg zelf de Media Bikers >